برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نامگذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابه نیشابور به نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید
سرخط خبرها

انهدام ۴۲ باند قاچاق در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۴۵۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
انهدام ۴۲ باند قاچاق در خراسان رضوی
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال اخیر شش هزار و ۴۴۴ متهم در حوزه قاچاق کالا و ارز در این استان دستگیر و در این چارچوب ۴۲ باند خلافکار متلاشی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رسول فرزادف افزود: تعداد متهمان دستگیر شده سال ۱۳۹۸در زمینه قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۳۷ درصد کمتر شده است.

وی ادامه داد: تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی طی این مدت تغییر نکرده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای مظنون به قاچاق در سال گذشته سه هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۷، ۳۹ درصد افزایش یافت.

وی افزود: اداره پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ۷۲ درصد، گمرک ۱۷ درصد، سازمان صنعت معدن و تجارت ۸.۵ درصد و مرزبانی استان ۲.۵ درصد از این کالاها را کشف کرده اند.

فرزادفر ادامه داد: پارسال چهار هزار و ۱۳۱ پرونده مربوط به کالاهای مظنون به قاچاق به ارزش ۸۰۲ میلیارد ریال توسط تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تشکیل شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ از نظر تعداد ۱۷ درصد و از نظر ارزش ۱۳۳ درصد رشد داشت.

وی گفت: تعداد پرونده های محکومیت یافته قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی طی سال گذشته سه هزار و ۴۱۵ پرونده به ارزش ۳۴۲ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ در تعداد پنج درصد و از نظر ارزش ۷۱ درصد رشد داشت.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: پارسال جریمه تعیین شده برای کل پرونده‌های محکومیت یافته قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی یافته ۵۲۳ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۷، ۴۳ درصد افزایش یافت، مبلغ وصول شده از این میزان جرایم ۱۳۱ میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد از کل جرایم بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ سه درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های برائت یافته قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در سال گذشته ۵۸۲ پرونده به ارزش ۱۵۲ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ در تعداد ۱۹ درصد و در ارزش ۶۱ درصد افزایش داشت.

فرزادفر گفت: پارسال ۱۸۸ میلیارد ریال کالاهای ممنوعه در استان کشف شد که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ سه درصد ارزش افزایش داشت.

وی گفت: پارسال هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال کالاهای هدف مبارزه با قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که از نظر ارزش ۷۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشت، در این حوزه مواد غذایی با ۵۸۰ میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی و خانگی با ۱۸۲ میلیارد ریال، منسوجات و پوشاک با ۱۷۹ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص دادند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در خراسان رضوی طی سال گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار لیتر بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ در وزن ۲۴ درصد کاهش یافت، بیشترین حجم کشفیات قاچاق در حوزه فرآورده‌های نفتی مربوط به نفت گاز با ۸۶۸ هزار لیتر بود.

وی ادامه داد: پارسال ۹۳ تن کالای قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در خراسان رضوی منهدم شد که از نظر وزن ۶۷ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشت.

فرزادفر گفت: پارسال یک میلیون و ۱۶۹ هزار دلار ، ۲۳۱ هزار یورو، ۲۳۳ میلیون دینار عراق، ۳۹۷ هزار روپیه پاکستان، یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال ایران و سایر ارزها به صورت قاچاق در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

وی افزود: پارسال از محل اجرای چهار طرح عمده فروش در بازارچه مرزی، فروش در مناطق ویژه اقتصادی، جایگاه‌های عرضه و کنترل، سوخت مرزنشینان، ۹۴ میلیون لیتر نفت گاز از مرزهای استان صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ از نظر حجم ۴۱ درصد کاهش یافت.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: پارسال تمرکز این استان در حوزه کشف و مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون اجرای سامانه‌های جدید برای توسعه نظارتها و دقیق‌تر شدن آنها بود. 

وی گفت: در همین راستا طرحهایی از جمله شناسه‌دار کردن پوشاک برند و نیز هشت قلم لوازم خانگی، اجرای سامانه جامع انبارها و نیز طرح ریجستری موبایل، تمرکز بر کشفیات ارز قاچاق و تشکیل بزرگترین پرونده قاچاق ارزی کشور در خراسان رضوی صورت گرفت.

فرزادفر افزود: بر این اساس تمرکز برنامه‌ریزیها، هماهنگیها و نظارتهای در حوزه قاچاق خراسان رضوی بر مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، حمایت از تولید داخل و شناسایی و رفع موانع تولید معطوف شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->